sunnuntai 10. lokakuuta 2010

Viikon 40/2010 liikunta ja esittelyssä KahvaPilates

Ihan hyvä viikko taas takana. Polvi tosin tuli viimeviikon lopulla kipeäksi ja on sitä vähän edelleen. Liikkumista se ei ainakaan tällä hetkellä kamalasti rajoita, mutta seuraan tilannetta.

Yhtä uutta jumppaakin tuli perjantaina kokeiltua: KahvaPilatesta. Kerronpa tästä hieman enemmän lisää. Tunnilla on siis yhdistetty kahvakuula-treeni ja pilatesliikkeet. Ehkä syy miksi nämä kaksi lajia on yhdistetty samaan tuntiin on se, että sekä pilateksen että kahvakuulan teho ja moottori on keskivartalossa. "Korsetti" tulee näillä treeneillä kuntoon. Tämän tunnin sisältö vaihtelee hieman viikosta toiseen, täysin samanlaista treeniä ei joka kerralla tehdä. Tunti koostui 15 minuutin sykleistä, joista ensin tehtiin perinteisiä kahvakuulaliikkeitä, joista siirryttiin pilatestyyppisiin harjoituksiin. Tehtiin liikkeitä sekä kuulan kanssa että ilman, sekä käytettiin apuna myös pientä jumppapalloa.

Tykkäsin kyllä tuosta kahvapilateksesta oikein paljon. Mukavaa vaihtelua esim. perinteiseen pilates-tuntiin, joka on aika rauhallista temmoltaan. Tällä tunnilla kuulaharjoittelu toi omaa vauhtia tunnin etenemisessä, eikä ehtinyt tylsistyä missään vaiheessa. Myös sellaisille joille kahvakuula on outo, tämä tunti on varmaan helppo tapa tutustua kahvakuulaan, koska kuulaa ei käytetä koko tuntia. Pilateksen perusidea pitäisi ehkä kuitenkin olla hallussa ennen tätä tuntia, koska itse pilates-tekniikkaan ei tunnin aikana ehditä keskittyä samalla tavalla kuin tavallisella pilates-tunnilla.

Tässäpä viikon yhteenveto:

Maanantai: BodyPump 1 tunti (aamupäivällä) ja BodyJam 1 tunti (illalla)
Tiistai: Ratsastus 1 tunti (+ hevosenhoitoaika) (illalla)
Keskiviikko: BodyJam 1 tunti (illalla)
Torstai: Lepopäivä1 (ompelupäivä)
Perjantai: Zumba-BodyMove (30min + 30 min) ja KahvaPilates 1 tunti (iltapäivällä)
Lauantai: Afropowerdance-BodyMove (30 min + 30 min) (iltapäivällä)
Sunnuntai: Lepopäivä2 (hevosenhoitokurssipäivä)

Tämän viikon treenit pureutuivat oikein tehokkaasti keskivartaloon, viikon lopussa vatsalihakset olivat mukavan pinkeällä. Tanssilliset tunnit kehittävät keskivartaloa, samoin kuin Move ja KahvaPilates, joita tällä viikolla tuli reilusti :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos viestistäsi <3