Neuletakki pienelle pojalle


Lopultakin eilen illalla sain viimeisteltyä neuleen, jota olen tehnyt joululahjaksi siskoni nuorimmaiselle 1,5 vuotiaalle pojalle. Ei tässä se neulominen niin iso homma ollut, mutta se viimeistely on aina aivan oma hommansa... tämä neule piti neuloa vieläpä tupla-langalla, joten pääteltäviä langanpäitä oli aika paljon ja osat piti tietenkin pistellä neulomisen jälkeen vielä kiinni toisiinsa. Puhumattakaan siitä, että napitkin piti vielä ommella paikoilleen :)

Olen niin hyvä aloittamaan, mutta into tahtoo usein laantua jossain vaiheessa kesken. Yleensä juuri viimeistään siinä viimeistelyvaiheessa tai jos hommassa tulee jokin ongelma eteen. Seuraava neule on suunnittelu-asteella... en siis tiedä vielä mitä aloitan, mutta kova into olisi aloitaa jotain. Aika pelottava ajatus sinällään, että mulla on muutama neulemekon ohje etsittynä. Pitänee kuitenkin koittaa pysytellä vielä jokin aika vähän pienimuotoisemmissa töissä.

Tämän pienen pojan neuletakin toinen lanka oli Dropsin Fabel ja toinen Dropsin Alpaca. Ohje on Garnstudiolta.

Kommentit

  1. No joo.. Kyllähän tuollaisen minäkin tekisin jos vaan haluaisin.. krhm.. On tässä vaan kaikkea muuta just nyt. Krhm. ;)

    Jos tarviit joskus jotain ohjetta miten virkata sellaista matoa niin ilmoittele. Muistelen että joskus 4 luokalla olin siinä ihan mestari! Tulee tunnissa vaikka metri jos oikein keskityn.. ;)

    pst.. Upea tuo sun tekele

    VastaaPoista
  2. Saisko tätä missään kiehupyykissä venytettyy mulle sopivaksi =)

    VastaaPoista
  3. Se on tosi kiva !! Miullakin aina venyy ja vanuu noi viimeistelyt kunnes on pakko tarttua toimeen.

    VastaaPoista
  4. HeartAndSoul: Mukava kuulla sinustakin! :) Kiitos paljon, olen kumman ylpeä tästä tekeleestä, vaikkei se nyt niin isotöinen tai vaikea ollut tehdä.

    Minäpä kerron jos joskus tarvitsen sellaista virkattua pötkylää ;) Itse en peruskoulussa virkkauksesta tuon enempää itse oppinutkaan, vain sitä "matoa" virkkaamaan(tämä ehkä selittää toisaalta tuon, miksi olen ylpeä pienistä aikaansaannoksistani :)

    Virpi: Hmm... älä vain kokeile, voi tulla muuten tyttäriesi Brätseille uusi kostyymi ;D

    Marika: Kiitos! Mukava kuulla, etten ole ainoa, jolla viimeistelyt venyy :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos paljon viestistäsi!

Suositut tekstit