maanantai 5. heinäkuuta 2010

Viikon 26/2010 liikunta - esittelyssä kuntonyrkkeily

Tällä viikolla oli aika aktiivinen viikko, kaikista kiireistä huolimatta. Viikko menikin kyllä todella nopeasti, mikä on sikäli hyvä asia, koska tämän viikon jälkeen alkaa vihdoin kesäloma.

Keskiviikko aamuna kokeilin elämäni ensimmäistä kertaa kuntonyrkkeilyä.Tunti koostui lyhyestä alkulämmittelystä, jonka jälkeen alettiin ensin tekemään peruslyönti-harjoituksia säkillä ja sitten vähitellen muutaman lyönnin sarjoja ja välillä vapaata mäiskintää omaan tahtiin. N. puoli tuntia säkin mäiskinnän jälkeen oli 20 min. kestävä lihaskunto-osuus, jossa ensin tehtiin 2 min. jotain lihaskuntoliikettä ja sitten 2 min. nyrkkeilyä säkillä ja sitten taas 2 min. seuraavaa lihaskuntoa jne. ilman taukoja. Lopussa lyhyet venyttelyt.

Olin ainoa ensikertalainen ja koska tunnilla meitä oli vain 5 osallistujaa niin sain henkilökohtaista opastusta tunnin aikana tosi paljon. Ensi kokemus oli ihan hyvä, käyn varmaan muutaman kerran tuota kokeilemassa, että olisiko siinä yksi uusi laji valikoimaan :) Suosittelen kyllä kaikille, joilla on mahdollisuus kokeilla, auttaa varmasti istumatyöläisten niska- ja hartiaongelmiin!

Yhteenvetoa:

Maanantai: Juoksulenkki 10 km, 1 tunti 9 min. (kolmesti muutama minuutti kävelyä välillä)
Tiistai: Zumba 30 min. + BodyMove 30 min.
Keskiviikko: Kuntonyrkkeily 1 tunti
Torstai: BodyJam 1 tunti ja Zumba 30 min + BodyMove 30 min.
Perjantai: BodyStep 1 tunti
Lauantai: Pyöräily 20 km + 10 km juoksu, 1 tunti, 6 min. (kahdesti muutama minuutti kävelyä) + pyöräily 20 km
Sunnuntai: Lepopäivä

Torstaina oli ylävatsalihakset todella jumissa. Johtui varmaankin siitä, että kävin pitkästä aikaa movessa, jossa tehdään tosi paljon vatsalihasliikkeitä. Ei ehkä ollut paras valinta mennä tekemään movea torstaina uudelleen, vatsarutistukset tuntui alussa lähes mahdottomilta suorittaa ja liikeradat piti tehdä vähän pienemästi. Loppua kohti kuitenkin pikkuisen helpotti, kaipa ne lihakset siinä vähän lämpesi :)

Hikistä alkanutta viikkoa kaikille! (Ainakin täällä Oulussa aamu oli todella nihkeän kostea, ukkosta veikkailisin).

2 kommenttia:

  1. Tuo nyrkkeily olisi varmasti hyvä ja aukaisee hartialihasten lisäksi mielen tunnelukkoja ;) Tekisi hyvää välillä paukutella aggressioita ulos!

    Olen pessyt mattoja usean päivän ajan. Hyvää hyötyliikuntaa sekin. Keksin siihen sellaisen pesutyylin, että jännittää vinoja vatsalihaksia ja tekee pesuliikettä koko kropalla eikä vain käsivarrella. Ei ole niin raskastakaan, kun ottaa koko kropan mukaan. Harjasta pidän kiinni kahdella kädellä ja teen pitkiä liikkeitä niinkuin puuta höyläisi.

    VastaaPoista
  2. Tuo mattojen pesu on tosiaan erittäin hyvää hyötyliikuntaa! Tuolla sinun tyylillä itsekin pesen ja siinä saa koko keho kunnon treenin ihan huomaamatta :)

    Olet myös oikeassa tuosta kuntonyrkkeilystä, se on myös mielelle hyvää treeniä, kun voi agressioitaan paukutella ulos takomalla säkkiä :)

    VastaaPoista

Kiitos viestistäsi <3